“Busanejant” una mica…

Bon dia a tots des de terres coreanes,

El post d’avui va dedicat a una persona que feia més de dos anys que no veia i que per fi s’ha complert aquella promesa que ens vam fer durant la meva estada a Tianjin. Amb aquesta persona hem viscut un munt d’aventures i realment em venia molt de gust tornar a veure-la. Ella es diu “Coi Suyong” (최수영).

20150103_073748 IMG_4088

Imatge de Seül camí a Busan (esquerra). A la dreta, estàtua de la torre de Busan.

20150104_190625 20150103_144716

Després de dinar vam anar pels carrers del centre on hi havia artistes de tot tipus, com per exemple “retratistes en fusta”.

IMG_4074 elracodenbusu.wordpress.com

A la torre de Busan es pot trobar una rèplica a menor escala de la torre de Busan.
Pels carrers hi nombroses botigues del anomenat “hanbok”, vestit tradicional coreà.

M’he permès el luxe de crear el joc de paraules entre la ciutat de Busan i el meu cognom/sobrenom (és el meu blog, són les meves regles, muahahaha! *cara de dolent de peli*), ja que més que mai he estat fent de Busu per aquestes terres al sud de Corea. El viatge des de la capital ha resultat menys dur del que em pensava tot i que vaig haver de llevar-me molt d’hora per a poder agafar el autobús que en unes 5 hores em deixaria a un dels centres neuràlgics de la ciutat de destí: Haeundae (o pels coreans 해운대). De la meva estada a la segona ciutat més important de Corea en vull destacar diverses coses i impressions que he tingut en aquest segon viatge.

IMG_4158 IMG_4185

El mercat de Jagalchi és el més freqüentat de la ciutat i es pot trobar tot tipus de peix i condiments.

IMG_4228 IMG_4117

Busan per Nadal es posa realment maco, tot i que hi ha certes decoracions que encara em costa assimilar, a vosaltres no? jajaja.

Els coreans de Busan i els coreans de Seül són diferents. Aquesta és una afirmació que puc confirmar al màxim. Ja no només en l’aparença física (hi ha més diferencia amb els nois que en les noies) si no també en el caràcter. A nivell físic els coreans de Busan són de pell més morena que els natius de Seül. Tot i que entre les noies no vaig trobar gaires diferències, aquestes recauen en què a Seül les noies (i els nois) vesteixen molt més arreglats que els seus compatriotes del sud, que acostumen a anar més informals. Sobre el mite de que els coreans de Busan són més lletjos que els del nord, el cert és que després d’un temps aquí a la capital he vist de tot, i a Busan també. Tot i això, sí que és cert que els nois i noies de la capital són més forts i més alts que els que em vaig trobar a Busan. El caràcter de les persones també és lleugerament diferent (jo crec que per influència de la temperatura, molt més càlida a Busan que a Seül) i els habitants de la segona capital de Corea són més impulsius i més “de sang calenta” en comparació amb els nòrdics que són més freds.

IMG_4296 IMG_4469

Imatge de un dels carrers de la zona alta de Busan i un detall d’una de les cases de Gamcheon.

A Busan no saben parlar el coreà estàndard. Jo diria que no és del tot cert. El coreà que es parla a Busan i el que es parla a Seül evidentment que és diferent, però la complicació pels estrangers radica sobretot en la pronunciació del coreà estàndard, que és lleugerament més tancat i no tant fluid com el que es parla al nord. Tot i això, la meva amiga i jo vam poder parlar amb el coreà de Seül perfectament i no vam tindre gaires problemes de comunicació.

Busan és cert que per ser la segona capital de l’estat, no té gaires coses a veure. El viatge que he fet ha estat per motius de visat, però no per això he deixat de visitar coses i una de les que més m’ha agradat ha estat la visita a “Gamcheon” (감천문화마을), una vil·la de cases de colors que originàriament van ser ocupades per membres de la religió anomenada ” Taegeukdo” que creia en el Yin i el Yan com a principal element. Després va ser refugi dels coreans de Busan durant la guerra de Corea i actualment es tracta d’un bé d’interès cultural de la ciutat i un dels seus majors atractius. El primer dia després de quedar amb Suyong, dinar i passar la tarda per la zona del mercat de Jagalchi (자갈치시장), vaig tornar al meu allotjament que va resultar ser menys “motel” del que m’esperava… i a més no hi havia ningú més en tota la meva planta… jajajaja.

IMG_4352

IMG_4476

IMG_4491

Diverses imatges de la vil·la de Gamcheon.

El dia següent vaig anar a veure Gamcheon i acabar de fer una volta pel centre, decorat per Nadal, abans de tornar al “motel” i preparar la mal·leta pel proper gran retrobament de demà: Japó, el retorn.

Busu 부수

Esta entrada fue publicada en Busan.

Responder

