Seül no és només Gangnam…

Bon dia !

El post d’avuí és per donar les gràcies a les entrevistes de feina que he fet, ja que gràcies a elles he pogut veure una altra part de Seül que no es troba a les guíes turístiques ni als llibres. Aquelles zones que tot i no ser famoses, segueixen tenint el seu encant. Les entrevistes poden ser una molt bona eïna per a poder visitar zones residencials, zones comercials, zones desol·lades o fins i tot, per descobrir nous restaurants, nous indrets on perdre’s pels carrers o simplement parts de la ciutat que estàn tan amagades que si no fos pel fet de que he d’anar a la entrevista concreta, no les hauria vist.

El primer indret que us vull mostrar és Sinonhyeon (시넌현). Es tracta d’un barri més aviat d’oficines i no gaire comercial, tot i que té el seu encant, ja que es pot veure de forma molt clara la diferència que hi ha (i el contrast que hi ha) entre la part moderna de la ciutat i la part més tradicional i típica: la zona dels restaurants. Resulta molt curiós com caminant per aquí un pot veure un edifici de possiblement unes 30 plantes, i justament un carrer per darrere de l’entrada d’aquest edifici una renglera de restaurants típics que no supera les 2 plantes. El contrast és molt inmens i a cops dóna la sensació de que no estiguis al mateix lloc que fa uns minuts. Dels carrers pels que vaig estar durant la meva entrevista al Nescafé per a fer de tutor de alumnes, en destacaria que si un va pels carrers posteriors a l’entrada de la cafeteria, es trobarà amb una pendent de carrers considerable que dónen una imatge bastant curiosa que recorda molt a les imatges que tenim en ment de San Francisco (tot i que no hi he estat) amb els carrers molt desiguals i amb pujades i baixades molt pronunciades. Pel que fa als preus de les coses, no em va resultar excessivament car tot i que el millor com sempre és anar pels carrerons a la recerca d’alguna “ganga”.

20141120_111553 20141120_110615

20141120_112103 20141120_111236

Tot i que les imatges parlen per si soles, es pot veure el contrast de carrers, a Sinonhyeon.

Dues altres zones que vaig estar visitant aquests dies van ser els carrers Euljiro (을지로) i Gwanhwamun (광화문). El que puc dir d’aquest primer lloc és que és simplement un carrer, jajajaja. La veritat és que no té gaire atractiu en quan a carrer, ja que tampoc es tracta d’una zona turística. Potser es pot destacar del primer, l’enorme centre comercial que hi ha a una de les sortides del metro, però per la resta, no hi ha gaire a dir. Pel contrari, 광화문, es tracta d’una zona de negocis i comercial però en canvi, sí que té un atractiu, ja que disposa d’un recinte amb una estàtua i un complex templari al final d’un gran passeig. Ja que vaig anar amb pressa a la zona, em queda pendent dedicar-hi més temps al temple i al passeig i en quan hagi anat us explicaré què tal ha anat tot, però de moment… us quedeu amb les ganes (tot i que sempre us quedarà algun buscador per veure fotos, jajaja).

2014-11-19-18-09-35_photo


També us vull presentar el lloc on estic treballant ara, o com a mínim una part del trajecte que veig desde que surto de la parada de metro fins que arribo a la feina. Pels que us vingui de nou això del treball (ja ho sé que ho he dit com si estigués treballant aquí tota la meva vida, jajajaja), resulta que estic fent de professor d’espanyol a una acadèmia privada que es diu “Casa de Castellano” i que es troba a la parada de Jongak (정각) però de forma il·legal. Tots els carrers que vaig veure no tenen res de particular. La única cosa sorprenent és la enorme quantitat de acadàmies d’espanyol que hi ha en molts pocs blocs de carrer, jo en vaig comptar unes tres i després he anat descobrint més gràcies a amics coreans d’intercanvi d’espanyol. Si algú vé a Seoul i vol treballar de professor d’espanyol, jo miraria primer aquesta zona.

2014-11-21-16-02-18_photo 2014-11-21-16-03-43_photo

Dos imatges que mostren un dels carrers comercials de Jongak, amb tot de restaurants.
20141121_160639 2014-11-21-16-11-08_photo
Tot i els grans edificis d’oficines, també es poden trobar llocs amb encant allunyats de la modernitat.

20141121_161545 20141121_155937

Si alguna cosa he descobert és que als coreans els agrada molt jugar, encara que sigui a rul·letes per guanyar “saltxitxes”, jajaja.

Finalment, l’última parada del nostre particular “tour” és Yangjae (양제). Bàsicament són edificis d’oficines alts i només en destacaría que si hi aneu pel matí acostumen a haver senyores grans que regalen mocadors perfumats amb el lema “Déu ets tú”, jajajaja. Suposo que us podéu imaginar la temàtica dels mocadors ¿no?… De fet el motiu de que anés a aquesta parada és que vaig quedar amb la meva amiga Jiae, pero em vaig equivocar de parada… ejem ejem… menys “cachondeo” eh! Que per portar un més i mig és la primera vegada que em passa, jajaja.

20141125_101626 20141125_101607

El més destacable que vaig veure a Yangjae va ser una pedra que et trobés just al sortir del metro. o_O

En fi, una abraçada enorme a tots!

Ens veiem al proper post !

Busu 부수

Esta entrada fue publicada en Seoul.

Responder

