Un nou registre…

Canvi de registre…

Si Seoul era una ciutat cosmopolita, plena de nois i noies que semblen models, tecnología a la última i modernitat a raudals, Busan és tot el contrari. No es pot dir que no sigui moderna, però no és una ciutat tan gran com la de Seoul i costa molt més trobar estrangers. La primera impressió que m’ha causat la ciutat portuària de Busan, és la de un port al més pur estil Cadaqués, o poblet de qualsevol de les costes de Catalunya. És ben cert que tot i ser una ciutat més petita que Seoul, té bastantes coses per veure (un fet que m’ha sorprès enormement). Hem decidit vindre a Busan per dues raons: la primera és que tractant-se de la segona capital del país, era visita obligada. La segona raó és perquè dues de les meves millors amigues viuen a Busan (Coi Suyeong i Park Hyejin) i ens hem trobat amb una d’elles, amb Park Hyejin.

IMG_4732

IMG_4747

Només al arribar ja ens estava esperant a la entrada de l’estació de tren de Busan i a la vegada que anem caminant buscant un restaurant vaig fent de traductor entre la meva germana i la meva amiga, parlant en xinès i traduïnt en català (elles dues ja es coneixien de quan la meva germana va vindre a Tianjin), m’explica que Busan és la ciutat on hi venen tots els turistes asiàtics a l’estiu, ja que tenen la platja de Haeundae, que és una de les més (sinó la que més) famoses de Corea. Després de dinar vam anar a la llotja de Busan on vaig trobar diverses espècies marítimes bastant curioses (d’una d’elles poso una foto… i veureu com és bastant … bé, us deixo a vosaltres l’adjectiu, jajaja). La llotja és molt gran i si vols hi ha diversos restaurants que t’agafen el peix fresc (no cru, sinó fresc) i te’l cuinen allà mateix o et fan plats típics de la zona. A Busan hi ha molta tradició de menjar peix fresc (repeteixo que no es cru, ja que pel que vaig veure i em va explicar Hyejin, allà tal com el recullen del mar te’l posen a la taula, simplement netejant-lo i llestos… ). A Japó hi ha tradició de peix cru, aquí és fresc, jajaja. Ah si!, no! pels que estigueu pensant si vaig menjar algun dels “eriços en forma de membre”… la resposta és no! jajaja.

IMG_5231 IMG_5278

Per la tarda vam visitar un carrer que és com el “passeig de les estrelles de Hollywood” però amb actors i actrius asiàtics ja que pel que es veu, Busan ha estat epicentre d’esdeveniments de cinema i de nombrosos rodatges de pel·lícules. D’una cosa que me’n he adonat (ja ho vaig començar a veure a Seoul però ara ho puc confirmar) és la increïble varietat gastronòmica que té Corea. Jo, que pensava que Corea era molt famosa per la tecnología i resulta que també ho és per la gastronomia.

La platja de Haeundae ha sigut el nostre últim punt del dia envoltats en un núvol de boira que feia pressagiar el que estava a punt de passar. Un nou comiat, aquest cop ja per un temps d’una de les persones més importants durant la meva estada a Tianjin, la meva amiga coreana, Park Hyejin. Jo sé que la tornaré a veure, però no per això significa que el comiat hagi de ser més fàcil. Demà marxem a Gyeongju i hem d’anar amb les pil·les carregades, així que… bona nit !

Busu 部苏

IMG_4822

IMG_4753

Esta entrada fue publicada en Busan.

Responder

